Berakhirnya Pesta Konvokesyen UPSI Sidang-2 2009  

Sabtu, 15 Ogos 2009

Semalam merupakan hari terakhir bagi graduan-graduan UPSI yang menerima anugerah ijazah sarjana muda pendidikan yang melibatkan bidang professional masing-masing. Selama 5 hari menjalankan perkampungan di kampus Azlan Shah, terdapat banyak pengerai-pengerai yang mengambil peluang itu dengan menjual pelbagai jenis pakaian, makanan dan lain-lain.

Bermula pada 11-15 Ogos, pelajar tidak putus-putus untuk memeriahkan lagi pesta yang hanya dijalankan 2 kali setahun itu. Pelbagai acara dan persembahan yang dianjurkan antaranya persembahan artis ternama negara Jaclyn Victor yang memiliki vokal lantang dan hari berikutnya pula oleh Faizal Tahir yang dikatakan hampir melakukan gimik yang menjelekkan pada pandangan mata.

Turut dipersembahkan ialah pencarian UPSI Idol yang melibatkan 5 finalis akhir pada malam keempat itu. Pesta ini bukan sahaja mendapat sambutan hangat daripada pelajar UPSI walaupun agak ‘sunyi’ pada malam akhir pesta, namun pengunjung luar sekitar Tg.Malim turut sama memeriahkan gerai dan pesta sepanjang pesta konvo berlangsung.

AddThis Social Bookmark Button
Email this post


Design by Amanda @ Blogger Buster